Cum se joaca -
Base Builder (Constructor de Baza) imparte fiecare runda in 2 parti: parte de constructie si partea de aparare.
In prima parte (de construire) echipa CT isi construieste baza. Acest lucru este relativ simplu. Playerii din echipa CT vad un obiect care poate fi mutat si cu ajutorul tastei "+grab" muta obiectul in locul in care doresc. Trebuie lucrat insa in echipa pentru a reusi sa va construiti o baza solida. Pentru a aseza obiectul intr-un loc folositi aceeiasi tasta "+grab". pentru ca jocul sa fie mai interesant, admini pot bloca anumite obiecte cu tasta "lockaim". Obiectele blocate au culoarea rosu (solid). Obiectele pot fi blocate spre exemplu doar in primele 15 secunde ale hartii pentru a ingreuna putin munca celor din echipa CT.
In aceasta parte, cealalta echipa, a teroristilor asteapta in baza. In acest timp ei pot totusi sa spioneze constructia bazei CT si pot sa isi faca planuri de atac. Dinou intervine jocul in echipa. Baza Tero are 2 zone: zona de spaw (aici este bariera catre baza CT) si zona de spionaj a bazei CT (o fereastra).
Cand faza de construire s-a terminat va incepe cea de-a doua parte a jocului, cea de aparare. Acest lucru v-a fi semnalizat playerilor printr-un mesaj text (HUD) si un sunet. Bariera dintre cele 2 baze (CT si T) se va deschide. Echipa oamenilor (CT) v-a trebui sa lupte cu toate mijloacele si armele pentru a se apara. Daca un zombie moare el va reinvia in 5 secunde si va reintra in joc. Daca un CT (om, supravietuitor) moare el ramane in afara jocului pana la sfarsitul rundei.
Daca la sfarsitul timpului va ramane cel putin un supravietuitor (CT) runda este castigata de echipa CT. Se face apoi schimbarea intre echipe (T devine CT si invers).
Daca toti supravietuitorii mor pana la sfarsitul rundei, aceasta este castigata de echipa zombie (T). Se face apoi schimbarea intre echipe (T devine CT si invers).
Strategia din spatele bazei poate fi: fie utilizezi o baza deja amenajata pentru aparare, pe care o consideri o constructie buna si careia poti sa ii aduci anumite modificari, fie iti construiesti una de la 0. Posibilitatile sunt numeroase.
- Cum muti Blocurile -
Pentru a muta un bloc va uitati la el si apasati tasta "+grab key" (bind)
Ca sa impingeti un bloc tineti apasat Mouse Click Stanga.
Ca sa trageti un bloc tineti apasat Mouse Click Dreapta.
- Comenzi CVAR -
bb_build_time <#> (Def: 150) // Timpul in care se poate construi baza
bb_zombie_health <#> (Def: 2500) //Cata viata au zombie
bb_calc_maxbase <0/1> (Def: 0) // Calculeaza regula "numar maxim de supravietuitori" raportat la numarul de zombie. Aceasta va fi in mod normal de (total cts / 3) = max per baza.
bb_tournament_mode <0/1> (Def: 0) // Opreste "team balancing" si "auto-joiner" pentru a face jocul mai usor
bb_show_moving <0/1> (Def: 1) // Arata motorul curent si anterior al unui obiect care este privit
bb_block_gravity <0/1> (Def: 0) // Arunca obiectele pe podea (previne bazele "aeriene:), permite stivuirea
bb_pain_shock_free <0/1> (Def: 0) // Da adminilor abilitatea de a face rush mai rapid ca zombie
bb_max_move_dist <#> (Def: 960) // Daca distanta e mai mare decat # obiectul nu poate fi selectat
bb_min_move_dist <#> (Def: 25) // Daca distanta e mai mica decat # obiectul poate fi selectat conform distantei setata cu comanda bb_min_dist_set
bb_min_dist_set <#> (Def: 50) // Distanta la care poate fi mutat un obiect
bb_health_time <#> (Def: 12) // Timpul pentru mesajul HUD care arata viata
bb_roundtime <0/1> (Def: 9) // Timpul (in minute) unei runde (etapa de construire + etapa de aparare)
bb_rounds <0/1> (Def: 4) // Numarul de runde pe o harta
bb_reset_blocks <0/1> (Def: 1) // Reseteaza pozitia obiectelor (blocurilor) dupa fiecare runda
bb_claim_mode <0/1> (Def: 0) // Proneste modul claim (revendicare) in care un player poate revendica un obiect si este singurul care il poate muta
bb_claim_max <#> (Def: 6) // Numarul maxim de obiecte ce pot fi revendicate (Claim), 0 = nu exista limita
bb_give_nades <hsf> (Def: h) //Grenazile atribuite: h = HE, f = Flashbang s = Smoke
bb_weapons <a-x> (Deefault: abcdeghijlmnqrstuvwx) // Armele listate in meniul de arme (Guns menu)
Scout: a
XM1014: b
Mac-10: c
AUG: d
UMP45: e
SG550: f
Galil: g
Famas: h
AWP: i
MP5: j
M249: k
M3: l
M4A1: m
TMP: n
G3SG1: o
SG552: p
AK-47: q
P90: r
P228: s
Dual Elites: t
Fiveseven: u
USP: v
Glock18: w
Deagle: x
- Comenzi Playeri -
+grab = agata obiectul selectat (sugestie: "bind e +grab")
/guns = meniul de arme (echipa CT nu poate schimba armele pana la terminarea timpului de construire a bazei)
/respawn = respawn pentru Zombie (in cazul in care nu se face respawn automat sau daca zombie ramane prins in anumite parti ale hartilor)
/fixspawn = Respawns survivor during build phase (fixes if they stick themselves)
/help = Afisaza un mesaj de ajutor (HUD)
/rules = Afisaza regulile (HUD)
/round = Afisaza runda curenta (ex. Round 3 of 4)
- Comenzi Admini -
Say:
/respawns = respawn pentru toata echipa zombie
/fixspawns = respawn pentru supravietuitori (numai in faza de construire a bazei)
Comenzi de Consola:
bb_buildban <player> // Playerul nu poate muta obiecte
bb_unbuildban <player> // Playerul poate muta obiecte dinou
bb_revive <player> // Reinvie un player
bb_swap <player> // Muta un player in echipa adversa si ii da respawn (nu se contorizeaza ca death)
bb_startround // porneste faza a doua a jucului (de aparare) mai repede (faza de construire se terimina)
removeaim // scoate un obiect din joc pana la schimbarea hartii
lockaim // blocheaza/deblocheaza un obiect intr-un loc ca sa nu poata fi mutat si ii da unclaim
unclaimaim // de unclaims la un obiect selectat ca sa poata ceilalti playeri sa ii dea claim (cerere)
- Puteri Admini -
m = Muta un obiect dupa terminarea fazei de construire si ii da claim (cerere)
n = Muta obiecte cand este mort
o = Scoate obiecte (remove)
p = Scoate obiecte cat e mort (remove)
q = Blocheaza/Deblocheaza obiecte